dijous, 26 de desembre del 2013

LES CONNOTACIONS

INTRODUCCIÓ

Avui a classe de COED ens han presentat una activitat que consistia en donar la importància que nosaltres creguéssim a certes paraules relacionades amb la brutícia i ordenar-les segons el grau d'importància que tenen per nosaltres.
Les paraules eren les següents:

Brut --> 2
Impur --> 1
Infecte --> 9
Llardós --> 8
Merdós --> 6
Porc --> 3
Ronyós --> 7

REFLEXIÓ

Els resultats de classe quan ho hem comparat han sigut força heterogenis, de manera que podem verificar que les connotacions que donem a les paraules són personals i estan regides pel context en el qual les veiem, l'època o la cultura. Si ens fixem en la paraula 'impur', realitzant aquesta activitat amb persones d'uns 65-70 anys, prendria molta més importància que per nosaltres.

AMPLIACIÓ

He realitzat una petita activitat amb uns companys, jo deia una paraula i ells em contestaven amb el què els hi suggeria:

Foscor:
Jaume Gené --> relaciona la foscor amb no veure les coses clares.
Guillem Fuentes --> relaciona la foscor amb la nit.
Laura Alemany --> relaciona la foscor amb un bosc.

Maduresa:
Jaume Gené --> relaciona la maduresa amb entendre i ser conscient d'allò que una persona fa.
Guillem Fuentes --> relaciona la maduresa amb evolucionar a la vida.
Laura Alemany --> relaciona la maduresa amb tenir seny.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada