dimecres, 30 d’octubre del 2013

LES PIULADES


TWITTER

DESCRIPCIÓ:


Com a eina de reforç per a la interconnexió entre els alumnes, tots ens hem creat un compte de twitter (alguns ja la teniem). Amb el twitter, podrem compartir tot alló relacionat amb el que treballem, així com trobar informació útil d'altres persones mitjançant les famoses piulades amb el hashtag #gitic13.

- Què és?

Twitter és una xarxa social massiva i mundial que permet la interacció entre tots aquells usuaris que tinguin un compte. A diferència de Facebook, amb les seves publicacions o "estados", twitter funciona amb les piulades o tweets (el per què del seu logo), que són publicacions de màxim 140 caràcters, per tant no podem allargar-nos massa en el nostre missatge.

TERME ORIGINAL
TERME EN CATALÀ
PETITA EXPLICACIÓ
Twitter
Tuiter
És el nom de la pàgina Web
Twitters
Tuitadors, tuiters, piulaires
Són els usuaris.
Follower
Seguidor
Són els usuaris que et segueixen
Following
Seguint
Són els usuaris que tu segueixes
Tweet
Piulada, tuit
És un missatge de com a màxim 140 caràcters
Update
Actualitzar
Serveix per veure noves piulades que potser no hi eren al moment que has entrat.
Trending tòpic (TT)
Tema de moda
Són els Hashtags o les paraules més utilitzats.
Retweet  (RT)
Retuitejar, repilular
És difondre algun missatge d’un altre usuari de forma immediata.
Hashtag (#)
Etiqueta
Els hashtags són paraules o frases que comencen amb el #, que es converteixen en etiquetes i el buscador et permet trobar totes les que parlen d’un tema concret.

(Taula d'Alba Perramón)

REFLEXIÓ:

Crec que si ens centrem en el que toca i l'utilitzem correctament, li podrem treure molt de suc, ja que pel Twitter podem trobar tota la informació que necessitem, i gràcies a l'ús del hashtag #gitic13 podem ajudar-nos mútuament entre els alumnes.

AMPLIACIÓ:

Curiositat sobre Twitter (percentatges i font de Carlos Bueno Lasat):

Més de 200 milions d'usuaris que generen més de 65 milions de tweets al dia, tot i que es cacula que un 40% de les piulades són banals o amb poc sentit, un 38% són converses, un 9% son retweets (amb la opció de retweetejar, al teu perfil pots incluir directament una piulada d'alguna altra persona), un 5% de publicitat, un 4% spam i un 4% notícies. Com a estudiants competents, hem de saber diferenciar allò que ens pugui ser útil d'allò més trivial.

Obviament hem de tenir clar que els percentatge d'usuaris que utilitzen únicament Twitter com a font d'informació relacionada amb l'educació és molt baix en relació a la totalitat del nombre d'usuaris de Twitter. Jo mateix, utilitzo el mateix Twitter que utilitzava anteriorment, i no crec que això resulti un problema, només cal que diferenciï els moments en que utilitzo Twitter per treballar del que l'utilitzo per al lleure.



Ens veiem pel món de les piulades,
@15costinha

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada